tirsdag 5. januar 2010

Redigering i Photoshop




I dag har vi øvd oss på Photoshop, og lært noen smarte triks innen bilderedigering. 
Her har jeg brukt et bilde av søsteren min, og tatt et utsnitt av øyet. Vi har lært å bruke Dodge tool i PS3, som gjør deler lysere, og kan forsterke for eksempel øyet, slik som jeg har gjort her ved å legge dodge tool på øyet hennes. Har også lært å bruke Burn tool, som er omvendt av den forrige, og formørker partier. Dette har jeg brukt ved å forsterke øyenbrynet, samt på øvre del av øyenvippene/øyelokket. 


I tillegg til dette har vi brukt Spot Healing Brush tool, som kan fjerne/retursjere bort f.eks kviser. Her har jeg bare fjernet noen små kviser og en liten føflekk. Det er ikke så fort gjort å se forskjellen fra originalbildet, i og med at dette bare er et utsnitt av et større bilde legger jeg ikke ut før og etter bilder på dette innlegget. Kan da heller prøve igjen med et annet bilde, og se om forskjellene viser bedre på et annerledes bilde. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar