tirsdag 1. desember 2009

Mitt beste bilde

Samtidig som vi har fått i oppgave å levere ti bilder, har vi også fått i oppdrag å levere inn et beste bilde. 
Jeg har valgt dette: 

Originalbildet





Dette bildet går under kategorien lys, og er tatt med et vanlig Casio Exilim kompaktkamera. Jeg liker bildet fordi jeg synes komposisjonen ble veldig bra, og jeg liker hvordan lyset skinner så sterkt på bærene. 
Jeg liker også at bakgrunnen blir uklar, og forsvinner litt i det sterke lyset.


Jeg har redigert bildet ved å kutte det en del fra originalen over, jeg ville ha med det viktigste i bildet, og jeg ville ha mer øye på detaljene. Jeg har deretter brukt effekten antikk i iPhoto, for å dempe fargene og gjøre uttrykket i bildet mer mykt. I tillegg har jeg forsterket kontrastene en del, og jeg er veldig fornøyd med dette bildet. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar